Praktijk voor Kindertandheelkunde

E: Info@dentaldelft.nl Tel: 015 - 2001122

Spoed tandarts Delft

Als u last heeft van onhoudbare kiespijn, een uitgevallen of afgebroken tand of een nabloeding dan kunt u direct naar onze praktijk toe komen of telefonisch contact met ons opnemen. Wij doen er alles aan om u op dezelfde dag te helpen.
Bij spoedgevallen buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen met Delftse Tandartsendienst of het doorkiesnummer  draaien  015 2134040

Indien u geen patiënt bij ons bent, dient u er rekening mee te houden dat de behandelkosten contant afgerekend dienen te worden (dit geldt niet voor kinderen t/m 18 jaar), houdt er rekening mee dat er tijdens de avond en/of weekend extra toeslag zal worden berekend. Hierom vragen wij u voor een spoedbehandeling (voor de zekerheid) een bedrag van €150,- mee te nemen. Na de behandeling krijgt u een  factuur mee die u kunt indienen bij uw zorgverzekeraar voor de vergoeding van de gemaakte kosten. Tevens willen wij u vriendelijk verzoeken om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Eerste hulp bij tandpijn

Om de noodzaak van de behandeling te bepalen wordt er onderscheid gemaakt in de urgentie van het spoedgeval:

Urgente spoedgevallen

• Uitgevallen tand (sport, ongeval) zie tips onderaan de pagina
  • Afgebroken tand (sport, ongeval)
  • Dikke wang met slikklachten, koorts
  • Nabloeding (na trekken van een tand, kies of na een chirurgische ingreep)

Advies
Neem direct contact met ons op.

Medisch gezien niet urgent maar wel hinderlijk

• Napijn na bezoek aan tandarts of mondhygiënist
  • Matige zeurende pijn aan tand, kies of kaak
  • Uitgevallen (nood)kroon of vulling
  • Loskomen van kroon of brug op implantaat

Advies
Voor pijnstilling kunt u zonder problemen paracetamol gebruiken.

Belangrijke tips bij een uitgevallen blijvende tand (geen melktand)

• Zorg dat deze zo snel mogelijk wordt teruggeplaatst. Het maakt in eerste instantie niet uit hoe u dit doet (als de wortel maar in de tandkas zit).
  • Het liefst de tand in de mond bewaren. De tand mag beslist niet in bleekwater of koffiemelk! koemelk mag      eventueel wel, maar het eigen speeksel is het beste.
  • Veeg de tand niet schoon!